پوست پرتقالی چیست؟

پوست پرتقالی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

پوست پرتقالی یک مشکل زیبایی شناختی رایج است که عمدتاً زنان از آن رنج می‌برند و اگرچه خطری برای سلامتی ندارد، اما می‌تواند بر عزت نفس تأثیر بگذارد. ناپدید شدن کامل آن آسان نیست، اما درمان‌ها و محصولات موثری وجود دارد که آن را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب

فاز آناژن رشد مو (anagen phase) چیست؟

فاز آناژن رشد مو (anagen phase) چیست؟

فاز آناژن مرحله رشد فعال فولیکول های مو است. در طول اولین مرحله از سه مرحله مو، یک رشته مو می تواند هر 28 روز یک سانتی متر رشد کند. مدت زمان فاز آناژن برای همه افراد متفاوت است و تا حد زیادی تعیین کننده مدت زمان رشد موهایتان است.

ادامه مطلب

فاز تلوژن چرخه مو

فاز تلوژن چرخه مو چیست؟

در طول فاز تلوژن چرخه مو، موهای در حال استراحت در فولیکول باقی می‌مانند تا زمانی که با رشد یک موی آناژن جدید به بیرون رانده شوند. فاز تلوژن مرحله استراحت فولیکول مو است. فاز تلوژن برای موهای روی سر حدود پنج تا شش هفته و برای موهای ابرو، مژه، بازو و پا بسیار طولانی‌تر است.

ادامه مطلب

آنچه در مورد بوتاکس آرایشی باید بدانید

آنچه در مورد بوتاکس آرایشی باید بدانید

احتمالاً قبلاً نام بوتاکس را شنیده‌اید، اما ممکن است دقیقاً ندانید که چیست. بوتاکس آرایشی شکل خالص و ایمن سم بوتولینوم A است که توسط یک میکروب تولید می‌شود و باعث بوتولیسم می‌شود. زمانی که بوتاکس تزریق می‌شود، به طور موقت ماهیچه‌های صورت را فلج می‌کند و از ایجاد چین و چروک‌های عمیق، پنجه کلاغی و شیار در پوست جلوگیری می‌کند.

ادامه مطلب

زئومین یا بوتاکس: کدام یک برای شما مناسب است؟

زئومین یا بوتاکس: کدام یک برای شما مناسب است؟

زئومین (incobotulinumtoxinA) و بوتاکس (onabotulinumtoxinA) دو برند دارویی هستند که برای اصلاح موقت چین و چروک صورت استفاده می‌شوند. آنها همچنین در کاهش علائم برخی از مشکلات سلامتی ارزش دارند. هر دو دارو به یک شکل عمل می‌کنند و نتایج مشابهی را ارائه می‌دهند.

ادامه مطلب

فولیکول مو - فولیکول های مو

ساختار و چرخه رشد فولیکول های مو

ساختار فولیکول های مو ساده و سرراست است، اما عملکرد و چرخه رشد آن بسیار پیچیده است. هر گونه تغییر قابل توجه در چرخه رشد طبیعی فولیکول مو ممکن است منجر به بیماری مو مانند آلوپسی آره آتا یا تلوژن افلوویوم شود.

ادامه مطلب

درمان مو با آب برنج: آیا فوایدی دارد؟

آب برنج برای مو: درمانی برای رشد مجدد مو؟

یک مطالعه قدیمی در سال 2010 گزارش داد که آب برنج خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می‌بخشد. با این حال، خارج از این گزارش، هیچ مدرکی برای حمایت از آب برنج برای این استفاده وجود ندارد.

ادامه مطلب